fredag 20 juni 2014

Dryck: Te

 
Vad: Te! Vissa delar av FODMAPs-dieten är svår att förstå sig på. Att minnas vilket te man får dricka kan vara en sådan sak. Rött och vitt te finns nämligen ingen begränsning alls på. Grattis till dig som har dessa teer som favoriter. Gillar du örtte står det sämre till. Örtte får du inte dricka alls. Grönt och svart te har ett rekommenderat intag på 2,5 dl per dag. Själv är jag otroligt förtjust i det svarta fruktiga teet Änglate som jag inhandlar för dyra pengar på NK:s te och kaffehandel. Jag har dock märkt att det fungerar för mig att dricka en kopp på morgonen och en på kvällen. Jag tror att det beror på att det här teet inte är så starkt.
Äta till: Till kvällsteet kan det såhär på sommaren vara gott med lite laktosfri glass med jordgubbar. Annars kanske några småkakor bakade på glutenfri mjölblandning och laktosfritt smör kan sitta fint också. Eller lite godis? (Max 60 g per tillfälle)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar