onsdag 18 juni 2014

Färdigmat: Torsk goes micro

 
Vad: Jag tror jag nämnde förut en gång att det är svårt att hitta färdigrätter som inte innehåller gluten och gräddiga laktossåser, men här har jag faktiskt hittat en sådan.  Det är Findus som har skapat en serie som heter Ångande goda och den här torsken är faktiskt riktigt god måste jag säga! Torsken ligger dock med en liten klick persiljesmör på, så är man väldigt känslig mot laktos fungerar det kanske inte. Eller om man kan hälla av smöret då det smält. För mig gick det dock bra. Det finns även bönor i samma serie som man kan ha till och värma samtidigt. Eller, grönsakerna tar 2 minuter och fisken 4 minuter, så man får slänga på grönsakerna efter halva tiden, men det är överkomligt. Bönorna ligger i olivolja.
Varför: För att man inte alltid hinner laga mat själv utan vill ha något snabbt och färdigt.
Äta till: Antingen någon av grönsaksblandningarna som finns, eller en egen sallad, eller om man har mer tid och vill äta detta hemma till middag, så kan man ju slå på stort genom att koka potatis eller ris att ha till!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar