söndag 15 juni 2014

Färdigmat: Grillad kyckling med sallad

 
Vad: Färdig grillad kyckling från mataffären.
Varför: Ibland hinner jag inte laga någon lunchlåda för att ta med till jobbet och det kan vara svårt att hitta färdigrätter som inte innehåller gluten, laktos eller lök. Då kan det här vara ett alternativ.
Äta till: Jag brukar köpa ett grillat kycklinglår och sedan ta en liten påse bladsallad och några tomater. Just på denna bild har jag även unnat mig en liten efterrätt i form av ananas! Andra saker man kan lägga till i salladen om man är hungrigare än jag var denna dag är till exempel gurka, oliver, paprika, spenat... Lite fetaost kan också vara gott! Äkta feta innehåller knappt någon laktos och det finns också produkter där det står på osten att den är garanterat laktosfri. Laktosfri salladsost finns också. Den är mildare än feta och görs bara på komjölk.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar